Dlaczego opakowania mają duże znaczenie w marketingu?
Przekaz marketingowy umieszczany bezpośrednio na pudełku jest jednym ze sposobów na zwiększanie wielkości sprzedaży zwłaszcza w przypadku towarów, które są wybierane przez kupujących „z górnej półki”. Jeżeli chodzi o inne produkty, może on pozytywnie wpływać na obraz wytwórcy, a także być sposobem na wyeksponowanie ważnych z punktu widzenia nabywcy treści. Wśród najważniejszych elementów trafiających na opakowania znajdują się zwykle logu producenta, jego nazwa, a także marka wyrobu oraz atrakcyjna wizualnie grafika utrzymana w pasującej do charakteru wszystkich działań reklamowych stylistyce. Istotne są też hasła zachęcające do zakupu oraz istotne informacje o składzie, sposobie stosowania czy oferowanych korzyściach. Wszystkie komponenty powinny być spójne i starannie opracowane oraz wpisywać się w wybrany sposób działania.
W jaki sposób można wykonywać nadruki na opakowaniach?
Do wykonywania nadruków na opakowaniach tradycyjnie używa się kilku technologii w zależności od rodzaju materiału oraz efektu, jaki ma zostać osiągnięty i planowanego budżetu. W grę wchodzi zwykle tradycyjny sitodruk lub fleksografia, a także offset, jeżeli chodzi o pudełka z kartonu bądź tektury, która ma być kaszerowana. Rozwiązaniem gwarantującym połączenie jakości, wysokiej możliwości i stosunkowo niskich kosztów jest druk solventowy tj. farbami rozpuszczalnikowymi albo druk UV.